Trajanje projekta: 1.5.2020 do 30.4.2022
Projektni partnerji: Celjski mladinski center, Klub študentov občine Celje, Mladinski svet Celje
Zaradi poplave različnih informacij je dandanes izredno pomembno, da so mladi poleg uporabe tehnologije, vešči predvsem kritičnega medijskega razmišljanja. Zato je medijsko opismenjevanje ključnega pomena med mladimi in je namenjeno razvoju sposobnosti, znanj in razumevanju, ki mladim omogoča učinkovito in varno rabo medijev. Le tako bodo lahko sprejemali informirane odločitve, se zaščitili pred nezaželenimi in škodljivimi medijskimi vsebinami ter sposobno in ozaveščeno izbirali in razumeli komunikacijske vsebine ter storitve.
Mladi bodo vključeni v oblikovanje vsebin in bodo zasledovali naslednje cilje:
- ugotovili in analizirali kakšno je stanje medijske pismenosti med mladimi v srednjih šolah ter med mladimi v višjem šolstvu;
- ugotovili in analizirali ali se mladi v sklopu formalnega izobraževanja vključujejo v vsebine, ki bi pokrivale medijsko opismenjevanje;
- pripravili spletni vprašalnik za analizo stanja medijske pismenosti med mladimi;
- analizirali rezultate spletnega vprašalnika;
- pripravili na osnovi rezultatov spletnega vprašalnika smernice, ki bodo odgovorile na identificirane potrebe mladih po medijski pismenosti;
- izvedeli strukturiran dialog z mladimi udeleženci in beležili strukturiran odziv;
- razvili kompetence mladih na področju medijev, medijskega opismenjevanja, kritičnega mišljenja, ipd;
- v projekt vključiti mlade ne glede na njihovo versko, etnično, spolno ali drugo pripadnost in jim omogočiti aktivno udejstvovanje;
- opolnomočenje 35 mladih na področju medijske pismenosti in kritičnega razmišljanja, strukturiranega dialoga in lokalnih politik;
- opolnomočenje 5-tih mladinskih delavcev glede medijske pismenosti in kritičnega razmišljanja, strukturiranega dialoga in lokalnih politik;
- izvedbo treh srečanj, na katerih bodo mladi in mladinski delavci razvili spletni vprašalnik, razpravljali o medijski pismenosti, oblikovali vaje za
medijsko opismenjevanje in kritično razmišljanje ter oblikovali konkretne vsebinske smernice za vključitev vsebin medijske pismenosti tudi v
formalno šolstvo;
- izvedli 1 srečanje med mladimi, lokalnimi odločevalci, predstavniki šolstva na temo pomembnosti medijske pismenosti in kritičnega
razmišljanja med mladimi (strukturiran dialog)
Projekt M&M (Mladi in mediji) zasleduje cilje Erasmus + strukturiranega dialoga, saj aktivno vključuje mlade v aktivnosti in oblikovanje smernic, kar prispeva k njihovem opolnomočenju ter krepitvi konkretnih kompetenc ter podpira strukturiran dialog med mladimi in oblikovalci politik ali ponudniki izbirnih vsebin v formalnem šolstvu. Mladi bodo skozi aktivnosti oblikovali smernice za medijsko pismenost in imeli s tem možnost pravega razvoja mladinske lokalne in nacionalne politike, kar pri mladih spodbuja vrednoto kot je aktivna participacija. S tem projektom želimo, omogočiti mladim, da pripravijo konkretne vsebinske smernice za razvoj medijske pismenosti in jih vključiti v programe, ki jih sprejema mestni svet ali celo na nacionalni ravni, na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport ter Zavodu za šolstvo.
Projekt je financiran s strani programa Erasmus +.